Saturday, August 24, 2013

Positano, Mon Amour


Positano is one of my favorite places in the world. This charming little town boasts one of the most beautiful coastal sceneries and some of the best food you can possibly find anywhere. The sea is warm, the streets are narrow and the air smells of lemons and history. 


I wore this long black dress for a day out on the sea, because it is really comfortable for in-boat bikini-changing purposes... Plus, since it's so simple, one can have a lot of fun accessorizing it, which is exactly what I did. A silk scarf to hold hair in place, grey and white pearl earrings, all the bangles I had in my suitcase, and my favorite sunglasses. That might sound like a lot of stuff for a day at sea, but I assure you it all came off in 10 seconds before I jumped into the water... except for the sunglasses, of course - not taking a step without those...

(Note: The cave photos were actually taken in Polignano /Puglia/, but I just had to include them.)


Positano è uno dei miei posti preferiti al mondo. Questa incantevole cittadina ha uno dei più belli paesaggi costieri è si mangia da Dio. Il mare è caldo, le stradine sono strette e l'aria profuma di limoni e storia. 

Ho indossato questo lungo vestito nero per una giornata al mare, perchè è veramente comodo quando uno deve mettersi il costume da bagno in barca... E in più, è molto semplice, quindi è veramente divertente accessoriarlo. Ho indossato un foulard di seta per tenere i capelli a posto, orecchini di perle grigie e bianche, tutti i bracciali che avevo nella valigia, e i miei occhiali da sole preferiti. Può sembrare un pò troppo per una giornata in barca, ma vi garantisco che ho messo 10 secondi per togliermi tutto questo prima di buttarmi in acqua... lasciando solo gli occhiali, ovviamente - non faccio un passo senza di loro...

(Nota: le foto delle grotte sono state fatte a Polignano /Puglia/, ma mi piacevano talmente tanto che le dovevo includere qui.)













Dress: Guess Jeans
Silk scarf: Sete di Jaipur
Sunglasses: Gucci
Bangles: H&M and vintage
Sandals: Via Uno


5 comments :

  1. Ciao Anett, hai perfettamente ragione, Positano è un posto magnifico, una location magica per trascorrere le vacanze.
    Molto bello il tuo abito, adoro i maxi dress.

    Un bacio e buon inizio di settimana

    NEW POST

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Grazie Dania! Buona settimana anche a te!

      Delete
  2. Bellissime foto!
    Fashion Smiling

    BLOGLOVIN, INSTAGRAM &TWITTER

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...