Friday, September 27, 2013

Striped Vintage Dress


We shot this at the convent of San Francesco in Fiesole, near Florence. It's an incredible place, famous both for its architectural and natural beauty. The wrap dress I'm wearing is from Wasteland in LA, and I'm so happy with it, especially considering the price I paid - somewhere around $80. I love that there's lots of fabric and some structure thanks to the belt. The only disadvantage is the very deep cleavage, which I always cover up with a basic black tank top. 


Abbiamo scattato queste foto nel convento di San Francesco a Fiesole (provincia di Firenze). È un posto incredibile, famoso per la sua bellezza architettonica e naturale. Ho comprato il vestito che indosso a Wasteland, un negozio vintage di Los Angeles, ed è stato un ottima acquisto, soprattutto considerando il prezzo che ho pagato - intorno ai 60 euro. Mi piace molto l'abbondanza del tessuto e la silhouette creata dalla cintura in vita. L'unico svantaggio è la scollatura profondissima, che sono costretta a coprire tutte le volte con una semplice canotta nera.









Dress / abito: Remedy
Sandals / sandali: Stradivarius
Pearl necklace / collana di perle: vintage


4 comments :

  1. LOVE this dress - love Wasteland. you wouldnt want to wear it without the top underneath though - winkwink.

    ♥ Paula Shoe Fiend.
    http://shoe-fiend.blogspot.co.nz/

    ReplyDelete
  2. Molto carino questo abito, io non mi intendo granchè di vintage purtroppo ma mi ricorda molto lo stile anni '50.
    Sempre bellissima tu.

    Un bacio Anett e buona serata

    NEW POST

    www.angelswearheels.com

    ReplyDelete
  3. this dress is so pretty and those shoes with the bow tie at the sides are perfect!

    http://www.pinkoolaid.com/

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...